13 Nisan 2013 Cumartesi

kitap- Jules Verne- Dünyanın Merkezine Seyehat

 
çocukluğumda bir kaç kez okumuş olduğum bu kitabı yetişkin yaşımda tekrar okumak çok büyük bir keyifti.bir de kitap sadeleştirilmemiş olunca daha da güzel oldu.
yazar aylarında bu ayki yazarımız Jules Verne' di ve iyiki de oydu:))

bu ay okuduğum 4. Jules Verne kitabı belki hızımı alamayıp bir kaç tane daha okurum ay bitmeden.))

Gelelim kitabımızın konusuna; aslında yazılacak pek bir şey yok, bir çoğunuz hikayeyei biliyordur.

Maden bilimci Prof. Otto Lidenbrock ve yeğeni Axel, Hamburgdan yola çıkarlar. amaçları onlardan bir kaç yüzyıl önce yaşamız bir bilim adamının izini sürerek İzlandadan dünyanın merkezine inmektir. İzlandada yanlarında Hans adlı rehberi alıyorlar ve hayatlarının en doğru kararını veriyorlar. bir çok tehlikeyi Hans'ın becerisi ve sabrı sayesinde atlatıyorlar.

yolculuk esnasında en çok hoşuma giden yer, yerin bilmem kaç fersah derinliğinde buldukları deniz. öyleki bu deniz yeryüzünde ki denizlerle aynı. dalgalar, fırtınalar... bi de okyanusun üstünde elektriklenmeden kaynaklı bir ışık kaynağı var, bulutlar var...
bu denizin anlatıldığı yer çok ama çok hoşuma gitti.
yerin deriliklerinde dünyadaki bitkilerin dev boyutlarıyla da karşılaşıyorlar, bir kaç canavarla da...

daha nelerle karşılaştıklarını ve yolculuklarının nasıl sonlandığını anlatmıyım:))
belki hatırlıyorsunuzdur, hatırlamıyorsanız da okuyup öğrenirsiniz:))

4 yorum:

  1. Hiç hatırlamıyorum canım:)Şimdi yine annelikle ilgili bir kitap okuyorum,bitsin artık farklı konular istiyorum bu konuda rehberim sensin,kitap etiketine baş vuracağım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben artık annelikle ilgili kitaplar okumuyorum, orda yazanları yapamayınca moralim bozuluyor:))

      Sil
  2. Ne kadar hızlısınız. Bu hızda devam ederseniz ay sonuna kalmadan bütün kitaplarını bitirirsiniz gibi. :)

    Çocukluğunuzda bir kaç kere okuduğunuza göre roman gerçekten keyifli olsa gerek. Ben de okuyacağım "Aya Yolculuk" isimli kitabından sonra bu kitapla devam edeyim o zaman. Ben bu zamana kadar hiç Jules Verne okumadım da. Onun utancı var biraz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. şimdi biraz ara verdim, başka bir kitaba başladım:))
      jules verne kitaplarını çocukken de çok severdm ama şimdi de bayılarak okudum:))
      hiç okumadıysanız daha da şanslısınız , bir sürü okunacak Jules Verne kitabınız var:))

      Sil